2012. május 13., vasárnap

Füvesítés után 23 nappal 
- Az első fűnyírás -
2012.05.07. hétfő

A mai időjárás nem kedvezett a fűnyírásra. Szinte egész nap eset, és nap végére több mint 9 mm csapadék lehullott az égből, de hát a mai nap ki volt jelölve az gyepkarbantartási munkára. 

A napközben volt egy kis idő amikor alább hagyott eső és volt rá mód, hogy a füvet lenyírjuk. A talaj remekül elvezeti a vizet és nem alakult ki sehol sem pangó víz, így mindenféle kár nélkül eltudtam végezni fűnyírást.
A fűnyíráshoz egy MTD 46 B típusú benzines fűnyírót használtam, amivel a három ürítés során 240 liter kaszálékot vágtam le. A fűnyírót úgy állítottam be, hogy 5 cm-re nyírjam le fiatal gyepet.

A fűnyírás után hengereztem egyet, majd kiszórtam 5 kg Eurogreen Rasen Plus műtrágyát, amit 3 hetes korban ajánlok kijuttatni a megfelelő fejlődés érdekében. 
A műtrágya összetétele a következő: 28 Nitrogén, 5 Foszfor, 10 Kálium és 2 MgO

Az öntözőrendszert vissza vettem, hogy napjában csak 2x locsoljon, ez által a fű gyökerét lefelé kényszerítem, hogy a mélyebb rétegekből vegye fel a vizet és a tápanyagot. Ezzel a beállítással kb. 1 - 2 hétig fog menni a locsolórendszer, majd átállunk a napi 1x öntözésre. Ha már a gyep eléri 2 - 3 hónapos kort, meglehet próbálkozni azzal is, hogy minden másnap juttassunk ki nagy mennyiségben vizet, ezzel is lefelé kényszerítve a növény gyökerét.

Üdvözlettel:
Durucz Attila
Durucz kert - "A szép kerthez vezető út!"
www.kertepito.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése